logo    Myčka Mladé  MYČKA ČESKÉ BUDĚJOVICE - MLADÉ  ruční mytí automobilů; čištění interiérů; ošetření laků, leštění a voskování 

POPIS PRACOVNÍCH POSTUPŮ
Popis pracovních postupů

Mytí

Základní mytí:

Zásadou ručního mytí automobilůu je důkladné nanesení aktivního rozpouštěče / pěny na suchý a znečištěný lak. Po krátkém působení se nečistoty uvolní a následné tlakové opláchnutí odstraní z laku většinu nečistot. Při mytí houbou nebo koštětem, nevzniká hrubé tření a možnost poškrábaní laku zbytkem nečistot. Po důkladném umytí za pomoci mycí houby, košťátka a šamponu, následuje konečný tlakový oplach  karoserie, všech rámů, pantů, blatníků a prahů a je možné  přidat mokrý vosk na konzervaci laku a snažší vysušení. Nakonec se povrch setře stěrkou a vysuší švédskou utěrkou. Nejčastější chybou je právě nedostatečné předmytí bez nástřiku rozpouštěče a drhnutí zbylé špíny na povrchu  automobilu jak se běžně stává na kartáčových myčkách u benzínových pump nebo doma  jen s volně tekoucí vodou z hadice a poctivě přitlačenou houbou.


Rychlomytí – bezkotaktni mytí:

Nanesení aktivního rozpouštěče / pěny nečistot na suchý a znečištěný lak automobilu a následné tlakové opláchnutí odstraníme z laku automobilu většinu nečistot.  Rychlomytí lze provádět pouze jako částečné umytí, kdy např. z časových důvodů není možné kompletní mytí. U silně zoxidovaných laků je nedostačující, zato u navoskovaných laků jednoduší. Poměr autochemie v nanesení na povrch autompobilu musí být naředěn nejlépe podle návodu příslušného rozpouštěče, tak aby odstranil většinu nečistot. Silnější koncentrace autochemie by mohla způsobit újmu na laku a u ozdobných lišt. 

 

Ošetření laku, voskování

Oxidace, ztráta lesku barvy a škrábance, to jsou neduhy, které lze leštěním a voskováním obstranit. Důležitá je příprava laku pod vosk, kdy požadavkem je co nejčistší a nejhladší povrch.

1.rozleštění laku:

- Cleyování: čistící modelína - cleaner clay ( mechanicky ) / - odstraňovač vzdušné koroze ( chemicky )

Tento čistící proces probíhá v konečné fázy mytí automobilu, kdy jsou z povrchu odmyty veškeré hrubé nečistoty a zůstávají nalepený asfalt, polétavý kovový prach z brdových destiček, pryskyřice a zapečené zbytky hmyzu. Použitím karosářské modelínay a nebo odstraňovačem vzdušné rzi, strhneme tyto nečistoty komletně z povrchu laku.
Čistící postup karosářskou modelínou nazíváme cleyování.

 

Podvodní leštění

Hluboké škrábance lze předleštit podvodním leštěním, kdy se zaměříme pouze na poškozenou část dílu a to proto, aby úbytek laku byl na ploše co nejmenší. Broušení probíhá pod vodou za pomoci  brusných kotoučků např. Trizact, které se skládají z vrstev minerálů uspořádaných do pyramid. Použít je lze  ručně nebo strojně. Poškozený díl se brousí zpravidla třikrát a to od nejhrubší  P1000, 3000 až po nejjemnější 6000.  Jedinečná konstrukce brusiva Trizact do tvaru pyramid zajišťuje jeho dlouhou životnost a stálou účinnost po celou dobu broušení. Celý povrch je perforovaný, aby mohla voda protékat, zvlhčovat povrch a tím zabránit předčasnému zanášení. Výsledkem je stejnoměrný matný hladký povrch. Návaznost zaleštění hrubou a jemnou pastou je po podvodním broušení nutná.

- Leštění laku:

Krok první: Rozleštění laků rovnoměrně otáčivou leštičkou lze provádět u poškozenějších laků v návaznosti na předchozí  cleyování a podvodní leštění a nebo rovnou po umytí a odmaštění automobilu. Jedná se o proces za použití leštící pasty a molitanového kotouče.  Pasty se vyrábějí z nanočástic, obsahujívích podle příslušné hrubosti schopnost zalešťovat stopy po hlubších škrábancích. U tohoto leštění se jedná o druhý největší úbytek laku, ale o podstatně menší než u podvodního leštění.  Po odstranění škrábanců a vyhlazení povrchu nám ale zůstavají na povrchu hologramy od cest, kterou leštička po laku najezdila. 

Krok druhý: Konečné rozleštění exentrickou leštičkou s pravidelným výkmitek ( 12,15 a 21 mm ).  Tento způsob je nový

a díky pravidelným výkmitům roztrhá pohledovou cestu leštičky tak, že kontrola laku z jakéhokoliv úhlu pohledu působí celistvě a bez hologramů. Jedná se o jemnější, konečné leštění, které musí být návazné po prvním rovnoměrném leštění a nebo samostatné u kvalitních ale i nových laků. Takto připravený povrch je ideální pro následné voskování.

2. Voskování:

Vosk slouží jako ochrana laku a to na nové nebo rozleštěné laky. Nanáší se ručně houbou a to pastou a nebo kapalně na rozleštěný a odmaštěný povrch. Po zaschnutí se vosk ručně švédskou utěrkou rozleští a hned na omak působí hladce. Voskování jsme dosáhli u laku ochranu před UV zářením, odolnosti lesku, antistatického odpuzování nečistot a díky tomu je i jednoduší následné mytí. Pro jednoduchou kontrolu dobře rozleštěná a navoskovaná  karoserie způsobuje za mokra hydrofobii - kapičkování. Používáme vosky syntetické ( polymérové a nano keramické) a přírodní ( karnaubský ).

 

Čištění interiéru

- na sucho:

Jedná se o kompletní vysátí interiéru včetně úložného prostoru, umytí všech plastů a mytí a přeleštění skel. Textilní části bez vody.

- na mokro (tepování):
Obsahuje vyjmutí sedaček, koberce a rezervy z uložného prostoru a jiného lehce odnímatelného čalounění. Poté následuje důkladné vysátí všech mechanických nečistot, postřik a namydlení plastů a čalounění aktivnim šamponem který rozloží nečistoty i do hloubky. Rozpuštěné nečistoty se zanedlouho vysají pomocí vodního tepovacího vysavače a nechají dosušit. Plasty se otřou dočista  a napustí ochrannou vrstvou. Rozebraný automobil se nechá s vyjmutými sedačkami usušit do druhého dne, kdy se poskládá a dokončí.

Mytí motoru

Do motorového  prostoru a kapoty se nanese intenzivní rozpouštěč, který  špínu za pomoci štětkování rozloží, pak následuje tlakové opláchnutí teplou vodou. Postup se může opakovat podle stupně znečištění. Nakonec se všechny kontakty vyfoukají.

Kola

Mytí alu disků za použití silného koncentrátu a jemného štětce, kterým se vtírá do znečištěných míst tak, aby se povrch disku nepoškrábal. Postup se opakuje podle stupně znečištění.



 


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

OWE1MTI5N